Trafikolycka i Skälby!

- Igårkväll runt 20:00 krockade 541 Vällningby i en stillastående flyttbil; vi har självklart Franki G på platsen. Franki, berätta vad som har hänt!

Franki: .... Oh, hai! Det är sant, 541an har kolliderat!
Reporter: Några skadade?
F: Det är svårt att säga exakt antal, men chaffören är illa däran.
R: Berätta!
F: Jag satt längst bak i bussen när det hände. En stillastående flyttbil hade parkerat slarvigt på gångkanten. När busschaffören ska försöka åka förbi flyttbilen så kommer en pimpad blå Subaru med färgade fälgar i 100km i timmen på vanlig 60väg och vägen blir på tok för trång. Busschaffören försöker manuvrera för att undvika totalkollision och rispar kanten av bussen in i flyttbilen. Vad som hände med G Unit Subarun är oklart.
R: Vad hände sen?
F: Skrik kom medans fönsrerna sprack och olyckan skedde när bussens bakspegel böjs in med otroligt kraft och åker rakt igenom förardörren och rätt in i chaffören. Bussen stannar mirakulöst nog och folk följer efter i fiskstimm så fort dörrarna gick upp, alla satt ner i chock i en 5 sekunder.
R: Hemskt! Var det då ni upptäckte skadorna?
F: En ärans man, förmodligen i 25års åldern sitter längst fram och ser till busschaffören istället för att fly ut för blotta livet. Han utalar ett läte och säger "Oh shit!" och det var då jag gick på aoutomatik. Jag rusade ner längst buss korridoren och trampade på vasst glas medans jag till min fasa fick se den stackars mannen. Han satt ner med rivet annsikte och höll sig för om halsen.
R: Var hans skador livshotande?
F: Jag vidtog åtgjärder. Jag kallade ut om nån hade nått vi kunde binda runt mannen, inte förväntade jag mig att folk på alla komunalbussar har en låda gasbinda, men nånting! Den ärans man tog direkt av sig sin halsduk och lindande runt mannens hals och sa åt honom att hålla handen kvar. Det sprutade inte blod, om det hade gjort det så hade aourtan gått av, och då är det ett snack om sekunder.
R: Fruktansvärt!
F: Jag beårdrade dom skrämda åskådarna som nu stod utanför bussen att ringa ambulans och tittade sedan runt i bussen. Alla var ute, och utanför sog det inte ut som om nån var skadad. Busschaffören förhindrade en kanske ännu värre krock i det ögonblicket han svängde in i flyttbilen.
R: Vart är du nu?
F: Jag är på väg härifrån till destionationen jag var förbestämd att gå till. Nu behöver jag en bärs, mitt jobb här är klart.
R: Otroligt! Hur bar du dig åt?
F: Det hade aldrig gått utan Björks FBI träning. Jag kan rekomendera den tilla alla intresserade. God kväll.


Ingen information om den blåa bilen eller busschaffören finns hitils tillgänglig. Detta är inget skämt, utan faktiskt nått som hände i fredags kväll.




Franki G, tränad FBI agent.

Kommentarer
Postat av: BJÖRK

FIRST!

som tur är lärde jag Franki G alla FBI tricks, så att alla klarade sig. Och turkar i Audi... fyfan :<

2010-02-20 @ 14:44:49
Postat av: Franki G

Second :[

2010-02-20 @ 14:51:08
Postat av: Björn, AKA Terminator, Epic Gems i Green Gear, Cola Björn, SodaBjörn, Fanta Björn, Björne, Seriekoppla Vägguttags Björn, Vet Allt om allting Björn!

Screw you björk, jag ville vara först!

Jag kommer döda dig sen i skolan!

2010-02-20 @ 14:52:34
Postat av: Anonym

shit

2010-02-21 @ 13:16:03
Postat av: Anonym

som i omg shit! :O

2010-02-21 @ 13:16:51
Postat av: Olle

2010-02-21 @ 22:07:16
Postat av: Olle^2

Abo, Franki G!

Tur att du tränats av FBI Asså.

2010-02-21 @ 22:08:08
Postat av: Franki

Utan Björks träning kunde det slutat riktigt illa! Men ingen fruktan, jag mår bra. Inget sjukhus än; alltså.

2010-02-22 @ 13:09:23
Postat av: Philip

synd att du inte dog

2010-03-09 @ 21:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0